دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۴۸:۱۱

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران:
مشکلات متعددی در آینده برای تامین نیروی دریانورد وجود خواهد

باشگاه خبری فراساحل: کاپیتان حسن تیمورتاش درباره وضعیت تامین نیروهای دریانورد گفت: مشکلات متعددی در آینده در رابطه با تامین نیروهای دریانورد وجود خواهد داشت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، تیمورتاش درباره وضعیت استفاده از نیروهای خارجی گفت: قبل از انقلاب 75 تا 80 درصد نیروهای کیفی دریایی خارجی بودند اما بعد از انقلاب این آمار برعکس شد و تا 4 یا 5 سال پیش نیز این رویه مطلوب وجود داشت به نحوی که حدود 80 درصد نیروها ایرانی و تنها 20 درصد خارجی شدند. او افزود: اما از آن زمان تاکنون آمارها دوباره رو به تغییرات نامطلوب است و نیروهای خارجی در حال افزایش هستند. او ادامه داد: همچنین به علت مشکلات تحریم نمی‌توانیم از فرماندهان آلمانی، هلندی یا انگلیسی استفاده کنیم. فرماندهان هندی، بنگلادشی و سریلانکایی هم نمی‌توانند ملوانان ایرانی را مدیریت کنند و ایرانی‌ها با توجه به روحیه خود فرمان‌بری از آنان ندارند.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران درباره تامین نیروی دریانورد در آینده اظهار داشت: مشکلات متعددی در آینده در رابطه با تامین نیروهای دریانورد وجود خواهد داشت اولین آنها الحاقیه کنوانسیون STCW است که مربوط به استانداردهای آموزشی دریایی است و به الحاقیه 2010 مشهور است و باید تا دهم مرداد سال 95 قادر به اجرای آن باشیم در غیر این صورت هیچ‌کدام از دریانوردان ما اجازه دریانوردی نخواهند داشت. وی گفت: مشکل دیگر این است که دریانوردان بازنشسته، جایگزین ندارند چون دانشگاه چابهار از سال 90 عملا تعطیل شده است و دیگر آن نقش قبلی خود در آموزش دریانوردان را ندارد و این معضل بزرگی است. او افزود: این عوامل موجب کاهش نیروی دریانورد شده است به طوری که در هر رشته‌ای تعداد زیادی فارغ‌التحصیل در کشور وجود دارد اما پیدا کردن یک دریانورد در کشور کار دشواری است.

در سال قبل اتحادیه مالکان کشتی ایران حدود 4400 ویزا صادر کرده است و این فقط آمار نیروهای خارجی است که از طریق اتحادیه ویزا گرفته‌اند. او در رابطه با لزوم آموزش قوی دریانوردان، کشور ترکیه را مثال زد و گفت: ترکیه در حال حاضر رتبه چهارم را در تربیت دریانورد در جهان دارد و برای سال 2030 برنامه‌ریزی کرده است تا یکی از بنادرش جز ده بندر اول دنیا باشد. وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مطالب مطرح شده و لزوم اهتمام به آموزش نیروهای دریانورد مطابق با استانداردهای بین‌المللی، در جلسه هیئت مدیره اتحادیه مالکان کشتی ایران که با حضور دکتر دهدشتی رییس فراکسیون دریایی مجلس نیز همراه بود توافق شد در محل شرکت بهرگان یک کالج دریایی تاسیس شود. از آنجایی که این شرکت دارای کشتی، داک و کارگاه‌های مکانیک و برق است، بهترین محل برای آموزش دریانوردان به صورت عملی است.



  کد خبر : 563
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :